چطور دستگاه قطعه شویی را تمیز کنیم؟

تاریخچه دستگاه قطعه شویی
آگوست 25, 2020
دستگاه قطعه شویی اولتراسونیک چیست؟ و چطور کار می کند؟
سپتامبر 9, 2020

چطور دستگاه قطعه شویی را تمیز کنیم؟

قطعه شویی

آیا می دانید برای تمیز کردن دستگاه قطعه شویی چه فاکتور هایی را باید مورد بررسی قرار دهید؟

در مطالب قبلی شما را با تاریخچه دستگاه قطعه شویی آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

آموزش شستن دستگاه قطعه شویی

یک ماشین قطعه شویی سخت کار می کند تا اطمینان حاصل کند که قطعات برای تولید بعدی تمیز و آماده هستند. برای اینکه دستگاه در سطح بالایی کار کند، باید به طور مرتب تمیز شود. آلودگی های جدا شده از قطعات از بین نمی روند. در مخزن جمع شده و می تواند عملکرد را تا حد زیادی کاهش دهد. انجام تمیز کردن مخزن و سیستم، قسمت مهمی از تعمیر و نگهداری معمول یک دستگاه قطعه شویی است.

دستگاه قطعه شویی

برای شروع فرآیند، منبع تغذیه خودکار آب را خاموش کنید و نازل ها و فیلترها را برای تمیز کردن جدا کنید. به زاویه اسپری نازل ها نسبت به جریان قطعات از طریق دستگاه توجه کنید. اکثر نازل ها دارای یک نشانه هستند، یا یک خط شکاف، که زاویه را نشان می دهد. جایگزینی نازل ها در موقعیت صحیح مهم خواهد بود.

بعد از اینکه نازل ها و فیلترها برداشته شدند، مواد تمیز کننده دستگاه را به محلول شستشوی فعلی اضافه کنید. محلول جدید را به 160F یا بالاترین سطح قابل دستیابی گرم کنید. پمپ ها را روشن کنید و بگذارید 30 دقیقه کار کنند.

لجنی را که طی این فرآیند برداشته شده تمیز کرده و نازل ها را تعویض کنید. توجه: اگر پمپ را برای مدت طولانی بدون نازل کار کنید، موتور پمپ فشار مناسب را حس نمی کند و پمپ می سوزد.

پس از تعویض نازل ها، پمپ ها را دوباره روشن کرده و اجازه دهید 4 تا 8 ساعت بدون مزاحمت کار کنند و اجازه دهید محلول روی مخزن کار کند. با تمام شدن زمان، محلول را از مخزن پمپ یا تخلیه کنید.

اکنون که محلول از بین رفته است، ورق ها را بردارید. از این ورقهای فلزی تخت 1 2 عدد وجود دارد و آنها در زیر نوار نقاله ای قرار دارند که مخزن را در اکثر دستگاهها می پوشاند.

ورقه ها به طور معمول در یکی از گوشه های دستپاه پیچ می شوند. پیچ را بردارید و اجازه دهید شیت ها به جلو یا عقب حرکت داده شوند تا به داخل مخازن دسترسی پیدا کنید.

مراقب باشید در طی این روش به درب آسیب نرسانید. در صورت آسیب یا خراب شدن درب قبل از پر شدن مجدد دستگاه، آن را تعویض کنید. پس از جابجایی آنها، هرگونه لجن، آلودگی یا رسوب را از مخزن تمیز کنید.

برای تمیز کردن کامل فضای داخلی دستگاه از شستشو دهنده پر قدرت استفاده کنید، از ابتدا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. اطمینان حاصل کنید که اجزای دستگاه قطعه شویی، شستشو داده شده است. تمام گوشه ها یا مناطق دیگر را که می توانند خاک بخورند بررسی کنید.

تمام دستگاه های پاک کننده روغن را کاملاً تمیز کرده و مخزن محلول کثیف باقی مانده را بشویید. سپس صفحه تمیز پمپ ورودی و سبد تراشه را برای تمیز کردن جدا کنید. قسمت بیرونی دستگاه را پاک کنید.

مدتی وقت بگذارید تا قطعات داخلی و خارجی دستگاه قطعات آسیب دیده یا مفقود شده را بازرسی کنید. هرگونه آسیب یا مشکل برای تعمیر را یادداشت کنید.

ورقهای سوله و درهای تمیز را تعویض کنید، مطمئن شوید که درها قبل از انجام این کار در وضعیت خوبی قرار دارند. درها را به ترتیب معکوس از نحوه برداشته شدن تعویض کنید و سپس هر دستگاه دیگری را که در حین تمیز کردن از دستگاه برداشته شده جایگزین کنید.

نازل ها را در موقعیت اصلی خود قرار دهید، و اطمینان حاصل کنید که آنها در زاویه و هدف صحیح قرار دارند.

درها را به صورت معکوس از جایی که برداشته شدن تعویض کنید و سپس هر وسیله دیگری را که در حین تمیز کردن از دستگاه برداشته شده جایگزین کنید. نازل ها را در موقعیت اصلی خود قرار دهید، و اطمینان حاصل کنید که آنها در زاویه و جای صحیحی قرار دارند.

مخزن را با محلول جدید شستشو دوباره تمیز کنید و آن را گرم کنید. این روند را رعایت کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی پیش می رود.

پمپ ها را به اجرا درآورید و گیج را مشاهده کنید، اطمینان حاصل کنید که بیش از 10 اختلاف 15PSI قبل از فیلتر و بعد از فیلتر وجود ندارد. در صورت وجود، فیلتر را تعویض کنید.

پس از رسیدن محلول به دمای صحیح، الگوی اسپری قسمتهایی را که از داخل آنها عبور می کنند بررسی کنید تا از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل کنید.

درب شستشو را با استفاده از یک لکسان به اندازه درب جدا کنید و آن را بررسی کنید. اگر درست است، در را تعویض کنید.

انجام این کار ها روی دستگاه قطعه شویی به عملکرد م نگهداری بهتر آن برای مدت طولانی کمک می کند. تمیز کردن آلودگی ها و بازرسی از قسمتهای اصلی دستگاه به شما این امکان را می دهد تا قبل از اینکه مشکلات بزرگی برای دستگاه قطعه شویی به وجود اید از ایجاد آن جلوگیری شود.

خاموشی در زمان تولید که در حین تمیز کردن انجام می شود، مطلوب تر از قطع شدن طولانی است که اگر تمیزکاری انجام نشود و تعمیر و نگهداری کنترل نشود، ناگزیر اتفاق می افتد.

برای خرید بهترین انواع دستگاه قطعه شویی با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 2 =